image1 image2 image3

HELLO I'M JOHN DOE|WELCOME TO MY PERSONAL BLOG|I LOVE TO DO CREATIVE THINGS|I'M PROFESSIONAL WEB DEVELOPER

RaYa & KeMaaFaN

Entah kenapa aku obses sgt nk smbut ry pd kali ni. Mcm nk smbut seseorg plak. (Ha3..sapa la org tu). Mcm2 aku nk wt ry ni. I means aktiviti la...bknnya kuih ry..wt kuih raya ni dh lama pencen.. wt ms zmn skolah rndh dlu ja...hi3... Planning aku nk ry...blk kg, nk jmpa kwn2 skolah dlu, nk g mjls kawin sepupu n majlis ptnangan kwn. =)
     Meh aku nk ceta aktiviti aku spnjg semggu ry ni... Raya 1 aku di kg sblh abah. Mcm thn sblm ni, if km skuarga x solat ry di kg sblh mak, km akan solat ry di Msjd Al-Amin dlu, pastu br blk kg. Ry kali ni terasa lain skit. Terasa plik plak bla abah dtg minta maaf dr abg yat n aku. Selalunya km anak2 yg akan minta maaf dr abah. Tp kali ni lain. Aku sendiri terkejut. Rs cam nk nangis ja.. Sayu btl. Dah tu mcm2 la bmain di fkrn aku. Yg nu la, yg ni la...semua aku pkr. Atthoi la....
     Ry ke-2, aku bermastautin ka umah ja. Sanak saudara dtg umah. Best bla dpt layan fiffy, yaya, mimi n afdan. Ya la, terasa terhibur bla tgk keletah bdk2 kecik ni. Ry ke-3 ku di Majlis Perkahwinan sepupu yg sebaya dgnku. Dah kawin dia...Suraya, kakcik (pggln diriku) doakan smoga berbahagia hingga ke akhir hayat dan selamanya. Bla plak ya giliran aku? Ha3...sbr ya cik fizah..anda masih ada misi yg plu dselesaikan n ditunaikan. (peringatan u diri sndri). Blk dr kndri, sggh umah tok jap. Pastu g umah makteh. Semua sanak saudara ada kat sana. Dh mcm reunion. He3... seronok dpt jmpa semua tmasuk la paklong skuarga. Dh lama x jmpa pak long..akhirnya jmpa jg ms tu.
     Ry ke-4 aku menghadiri Majlis Pertunangan kwnku, Asma. Tema majlis warna pink. Kebetulan aku pon berbaju pink. Blh la jd pengapit kan asma..he3...xsempat jd pengapit, aku dh blk dlu. Dh janji dgn che mah nk jmpa dia.Hjtku u jmpa che mah tcapai gk. Dh lma nk jmpa tp x brapa nk smpt. Dr dia kawen smpi la dh beranak 3 br la berkesempatan. Hu3.. Apapun, syukur atas pertemuan ini wlwpn hnya seketika. (Asalnya 4 org. Last2 tggl aku n nina ja. xpa lah.. at least dpt jg aku jmpa alang ms dia mai amik munirah n shu)
     Ry ke-5 merangkap hari lahir abg sulungku. Hari ni ja ada 2 temujanji. So, kena la arrange elok2. Ha3..last2 tersenget skit arrange..He3.. Hr ni ada open house umah kilah. Pas mgrib br aku g open house umah kilah dgn suria n jiha. Siang tu aku meralidkan diri smpi ke mlm. Pd hal mlm tu dh ada janji nk g mkn dgn family sempena besday boy. He3..lewat skit no.... Happy birthday to my eldest bro & tima ksh kilah di ats mknan yg dibekalkan serta jiha yg drive n su.
     Ry aku yg setrsnya hanya di rmh n rmh2 kenduri. Sbnrnya, bnyk lg menda yg aku nk wat sempena ry ni tp msh blm tcapai. Tpksa postpone ry thn dpn. He3... Apapun, aku sk dgn Syawal thn ni & bahagia dgn Ramadhan thn ni.  
                 "Aku akan sentiasa merinduimu Ramadhan n Syawal"






Share this:

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment