image1 image2 image3

HELLO I'M JOHN DOE|WELCOME TO MY PERSONAL BLOG|I LOVE TO DO CREATIVE THINGS|I'M PROFESSIONAL WEB DEVELOPER

Pengalaman bln mei n jun


assalamualaikum n salam 1 Malaysia sume... =)

td smgt aku berkobar2 nk wat research tp ntah kenapa tiba2 teringat kat blog... skg rs cam ssh dh nk pisah dgn blog. Fb dh jd yg terakhir dh skang.. he3... emmmm...nk ceta apa ya? ha? meh aku ceta pengalaman aku g umrah. Tjk atas tu ada kaitannya dgn umrah. Sblm ni ssh jg la aku nk buka ceta g umrah ni n show gmbr2 ms kat sna. Hanya owg tertentu ja yg aku ceta. Bknnya apa, aku msh belum bersedia.Hari ni pn aku blm bersedia u cerita dgn jelas, terang dan lanjut. Sedikit demi sedikit lah ya aku ceta.. Nti u ols combinekan sendiri. Ha3..kira task u korang lah ni..hu3...

okey....lets start.. 

Aku amat bertuah kerana pd usiaku 23 thn 8 bln aku dh dpt memijakkan kaki di Tanah Suci.. Tersgt bertuah jika dibandingkan dgn org len. Ya, mmg ada owg yg msh di bangku skolah jg berpeluang pg ke sana. Tp bg diri aku sendiri, aku dpt merasakan kenikmatannya dan kerinduan akan perkara2 di sana. Rindunya aku pd tempat itu n org2 di sekiling x dpt nk dibayangkan. Adakalanya, terasa hangat kelopak mata aku. Inilah hajat mak. Mak berhajat sgt nk bw anak2 dia pg umrah. Mak ada 3 org anak termasuk aku. So, untuk bawa ketiga2 anaknya memerlukan masa. Masa? Yeah, masa.. untuk describe berkenaan masa terlalu banyak pengertian n istilahnya. Masa untuk kumpul duit, masa untuk tunggu anak cuti sekolah or cuti sem, masa untuk semua org bersedia dan masa untuk kesihatan diri. Dah lama hajat ni beku, dr abang sulung tgh belajar sampailah dia dh berkahwin n beranak dua. Dan..akhirnya termakbul jg. Tp perginya km bkn 1 keluarga. Hanya aku, emak dan abg yat (abg kedua aku). Abah x pg sb abah n mak akan ke sana smula pd thn yg sama u mengerjakan Haji. Abg pit (abg sulung) x pg sb dia ada tanggungjawab pd keluarganya. Turut serta dlm rombongan adalah keluarga makteh seramai 6 org dan keluarga maksu seramai 3 org. Jumlah kami saudara mara adalah seramai 12 org. Jemaah rombongan Multaqal Al-Iman semuanya dlm 40-50 org. 


Umrah kami disertai dgn ziarah ke mkm2 pejuang Islam di Syria. 5 hari menziarahi bumi Syria dan selebihnya menginap di Madinah dan Mekah.

Bersambung...”detik2 sblm bercuti n berangkat ke Syria”

Share this:

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment