image1 image2 image3

HELLO I'M JOHN DOE|WELCOME TO MY PERSONAL BLOG|I LOVE TO DO CREATIVE THINGS|I'M PROFESSIONAL WEB DEVELOPER

Re....searchhhh vs shoppp...ingggg


Hallluuuuuu....how are u “ironiey fansuri”? ‘ironiey’! ‘Fansuri’! Mesti ada makna disebaliknya kan.. Nak tahuuuu? Haaaa...tunggguuuu... sabor ya... nti i akan jelaskan satu persatu. One day i will set time to tell that to the world. Panjang sangat citer tu... tu yg kena set time..hu3.. but! i x janji.. Klw rajin nak citer, i citer la... lalalalalala...

Back to main purpose of today’s blog title. Today, i nak update tentang research i. Dah lama i x update tentang research i. I baru ja selesai edar qa. 5 buah shopping mall yg terlibat. Alhamdulillah, semuanya dah selesai di key-in dalam SPSS. I’m already done reliability test dan tahap significant adalah mencapai target. Sekarang i’m still search the method that suitable to run. Masih dalam proses membaca dan mencari serta memahami method2. Percayalah...sangat sukar untuk memahaminya. Tambahan pulak ada 1 method yang dicadangkan untuk digunakan in my research which is gap analysis. Wowww...so hard. Xde la sampai tahap pening lg tp jujur i kata perlukan kefokusan (hu3...perkataan apa ni) yang tinggi. Mencabar but i really like it. Kenapa ya? Mesti orang pelik kan? Susah? Mencabar? Tp suka.

Ha...klw u all nak taw. Yang susah dan yang mencabar itu la yang akan memberikan hadiah yang bermakna pada korang. Mari kita lihat dalam konteks pembelajaran. Sesuatu pelajaran atau subjek yang sukar itu jika kita benar2 terokai secara mendalam, hasilnya kita akan lebih faham dan mudah untuk diaplikasikannya. Pada masa tu, tahap kepuasan kita terhadap level kefahaman kita adalah tinggi. Keyakinan kita juga bertambah.

Ya, memang x dinafikan kita akan boring, kita akan bosan dan kita akan tutup buku bla kita baca lama. Lebih2 lagi bla kta x faham satu apa pun. BUT...percayalah... Usaha tangga kejayaan. Dan satu petikan hadis yang memberi erti “susah macam mana sekalipun akan ada kemudahan baginya”.
 
“Karena sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan. Sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan."
[94:5-6]]
 
"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya.."
[2:286]
 
 
*bwh ni aktiviti lps selesai edar qa... sempat lg kan... saguhati walking around sm.. =)

ni ms nak g minta permission u distribute qa dkt 1 of sm

selesai sudah 80 naskah qa. ada lg 300 lebih

selesai 200 lebih termasuk 1 sm lain




Memikirkan strategi 100 naskah dlm simpanan.

hi...inilah saya..jom blk rehat..(tembamnya i berbeza dgn pic plg atas...)


p/s : thanks a lot pd member2 yg membantu distribute n answer my qa. pd put n ain, kta terlupa 1 perkara yg kta suka wat (snap gambar..hu3).

Share this:

CONVERSATION

2 comments: