image1 image2 image3

HELLO I'M JOHN DOE|WELCOME TO MY PERSONAL BLOG|I LOVE TO DO CREATIVE THINGS|I'M PROFESSIONAL WEB DEVELOPER

ketumbuhan....

Tanggal 23 ogos 2011, jam 8.25 pg aku br smpi umah.. Br blk dr JB.. Perasaan seronok dan terharu smlm msh sgr dlm sanubari. Aku rs bnr2 terharu bla k.su n k.elia ntar n tunggu smpi bas yg aku naik berjalan.. Sejam gak la depa tunggu...xpenah lg ada owg yg tunggu aku mcm tu spnjng aku berulang dr Jb-Sp selama 5 thn ni.. Tima kasih kak su n kak elia.. jasamu dikenang smpi bila2...

Hari ni jg familyku menerima berita berkenaan dgn seseorang yg tlh lama mnjdi kenalan keluarga... aku kenal dia dr kecil... wlwpon perbezaan umur km ketara, tp aku msh igt n kenal dia. Aku dh lama x jmpa dia n family dia.. This is the 1st time after 18 years we didn't met.. Tp rsnya perkataan jmpa tu x sesuai kot sb aku cuma ikut family ke hsptl Pulau Pinang tu tp aku x jmpa dia.. Aku x msk melwt dia.. Rs bersalah juga aku. Dia ditempatkan di ICU. Jd utk msk ke dlm adalah terbatas. Seorang demi seorang sj dibenarkan. Tp sekurang2nya aku jmpa dgn family dia. Dia disahkan ada ketumbuhan di dlm otak...sudah di tahap 4..Wlbgmnapon, Alhamdulillah, dia telah menjalani pembedahan pd 22 ogos dan dktr msh memantau keadaannya.

Terfikir aku, mudah sggh sesuatu pnykt iu menyerang manusia. Seseorang yg mementingkan kesihatan pon blh terkena. Penyakit x mengenal siapakah org itu, berpangkatkah org itu, berilmukah org itu... Teringat aku akan seorang jiran merangkap shbt aku yg meninggal ketika usianya 13 thn di mna umur aku ms tu 12 thn. Shbtku ini disahkan mengidap pnykt buah pinggang stlh dia meninggal. Sblm itu, dia hanya disahkan demam panas biasa. Ya, mudah sungguh penyakit itu bersembunyi.. Tp, mungkin jg dktr yg memeriksa tu lambat u mengmbil tindakan segera..Apapun, aku x menyalahkan takdir.. Inilah ketentuan-Nya. Setiap apa yg berlaku pasti ada hikmah-Nya disebalik apa yg terjadi.

                                    -Kehidupan hanya sementara & pinjaman-



Share this:

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment