image1 image2 image3

HELLO I'M JOHN DOE|WELCOME TO MY PERSONAL BLOG|I LOVE TO DO CREATIVE THINGS|I'M PROFESSIONAL WEB DEVELOPER

UJIAN! CUBAAN! DUGAAN!

Ujian? merupakan 1 cubaan. Ujian jg merupakan 1 cabaran. Kt org, klw xde cbrn dlm hdp, x best la. itu kt org. Tp sbnrnya aku pn beranggapan begitu. Bagiku klw hdp ini sentiasa positif, xde life la maknanya. Tp bla dh bnyk cbrn, barulah terasa betapa peritnya u mengharungi sesebuah khdpn itu. Apapun, aku ttp bsyukur dgn khdpnku skrg.
      Hr ni 6/9/11, 1 g cbrn yg aku hdapi..melibatkan my future life. Laptop aku hang. Sblm ni bnyk kali jg hang tp bla digodek2, akhirnya blh bfungsi smula. Tp smlm hang trs. Off & then on smula pn sama. Dok malap cmtu gk. Apalagi hr ni tpksalah aku bw dia p workshop yg bersesuaian. Malangnya programmer kat workshop tu xde ms tu. So, pas pd assistant ja la. Selesai bg keterangan diri n laptop, aku pon angkat kaki blk umah la. Ptg tu tpt kui 1 assistant programmer tu call. KATANYA, hard disk aku rosak. Akibatnya, semua menda dlm tu dh hlg. "WOW" berdesing gk telinga bla dgr n pinau gk seketika. Aku sebolehnya xnk format sb aku blm save menda2 yg ada kat my document. Tp apakan daya, slh sendiri. Kenapa la aku x save dlu sblm ni. Haishhh...itu la..menyesal dlu pndptn, menyesal kmdian ___ ___?
     Alhamdulillah, aku msh blh control diri. Aku terima semua ni wlwpn aku tahu aku tpksa wt smula researchku. Aku kena cr smula journal2 yg berkaitan & mengarang smula sdgkn tarikh presentation smkn hmpr. Itu la, kekdg aku pn plik dgn diri sndri. Aku msh blh tsenyum wlwpn hakikatnya kelat senyuman tu & aku msh blh relax wlwpn hakikatnya aku ketar. Sesungguhnya, hanya Allah SWT sj yg tahu perasaan aku ketika ini. Aku sedar aku kena bljr ikhlas menerima cubaan kerana Allah SWT lbh tahu yg mna terbaik buatku. Dan inilah yg sedang aku praktikkan d dlm diri.
     Ya Allah, sesungguhnya aku memohon pd-Mu, tabahkanlah hatiku dan berikanlah aku kekuatan serta semangat u mghdapi semua ini. Kurniakanlah aku idea2 yg bernas u menyiapkan researchku.

Share this:

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment