image1 image2 image3

HELLO I'M JOHN DOE|WELCOME TO MY PERSONAL BLOG|I LOVE TO DO CREATIVE THINGS|I'M PROFESSIONAL WEB DEVELOPER

detiK2 sebeLum beRcuti daN beRangKat kE SyRia


Inilah detik2 yg sgguh mencabar sebelum keberangkatanku ke sana. Banyak dugaan dan cabaran yg perlu dilalui. Rezeki pon banyak gk masa ni.. Alhamdullillah, aku bersyukur sgt pd-Mu Ya Allah.
Masa untuk berangkat tinggal lagi seminggu namun segala kelengkapan untuk ke sana belum aku sediakan. Kursus umrah pon aku xpenah pg bknnya apa sibuk sgt dgn presentation proposal. Walhal last minute pn xdpt gk present proposal sampai hr terakhir aku kat U 19/5/11..ditunda sehingga aku blk smula ke cni atas alasan2 tertentu. Faktor masa n jarak pon slh 1 sb aku x attend kls umrah. Apapun, xleh la aku nk slhkan sume ni. Mgkn jg sb aku x pandai nk adjust n manage masa. Itu lah punca sbnr. Hu3…(akhirnya mengaku jg aku ni ya…kah3..sdr diri pon). Pd masa n ketika aku sbk ni jg la aku dpt tawaran interview biasiswa yayasan iskandar yg aku mohon sebln dua sblm tu. Tp apakan daya..semua menda aku perlu fkr dlm 1 ms yg sama. Prepare for presentation n prepare for the scholarship and also think about preparation for umrah. Jd terpaksalah aku lpskan slh satunya. Pilihan aku adalah biasiswa tersebut wlwpon sbnrnya berat sggh hati ini u lepaskannya. Hu3… xpa la..pd aku rezeki setiap owg telah ditentukan. Rezeki aku skrg dpt pg sana. Aku amat bersyukur sgt2…
Aku hrs blk rmh dgn kdr segera..setelah mendapat kebenaran spvsr, apalagi terus aku angkat bag balik kampung halaman tercinta pd mlm 19/5 tu. Xdak la trs angkat. Isi brg dlu la cik oii. 1 beg besaq gak la brg2 aku wak blk. Nk kemas brg2 yg bnyk2 tu amik ms gak. Tp aku xperlu riso sb aku ada assistant. He3.. nk tau sapa assistant aku? Jeng3..Rahsia bleh x? xpa lah..gtaw je lah.. sapa g klw bkn ain. Dia rimas tgk bnyk sgt brg aku nk wak blk. So, dia pon tulun la aku. Tima ksh na ain. Cyg awk..mmmuahh.. Makasih gk pd k.aizal yg tulun angkat beg sampai bwh.. Klw nk hrp aku bw turun beg besaq yg berat tu, mau percik gk peluh berjuta2 lemon kat bdn ni..hu3..
-----------------
Yeahhhh….rs bahagianya bla sampai umah. Xyah fikir2 dh pasal research..he3.. Ms untuk study bab2 umrah lak.. hari2 aku kena bc buku2 and artikel2 (wowww ayat…artikel gitu..dh mcm artikel research lak) berkenaan umrah. Struggle sggh aku..Ya la..aku tgh gementar .. mana xnya..kursus pon aku xpenah p. Tu yg ketaq x kira. Takut la… Kta nk p tempat suci. Mestilah kena prepare mental n fizikal yg ckp.. Ckp bab fizikal lak..tiap2 pg aku keluar jogging dgn mak.. penat uiiihhh…tp bla dh msk hr ke-3 ok la..xla penat sgt.. sempat jogging dlm 4-5 hari ja. Dua hr sblm bertolak xp dh. Kena la rehat plak. Amik ms tuk diri sendiri plak.. =)  xkeluar jogging x bermakna aku xkeluar umah. Aku p tempat len plak. Cuba teka pg mna? Ha…mna lg klw x p shopping.. shopping brg2 skit u bw p sna. Bw bekalan makanan skit cam coklat n biskut. Baju? Haaa…bab baju ni xdak mslh.. tima kasih bnyk2 pd kak mar sb bg pinjam baju. Tiga pasang bj gk la kak mar bg pinjam. Semuanya warna putih. Klw ikutkan ssh gak nk cari bj warna putih skali dgn seluar ikut saiz bdn aku. Alhamdulillah, kak mar sendiri yg mempelawa baju2 dia. Tima kasih yg x terhingga kak mar. Fizah akan ingat sampai bila2. Setiap kali fizah tgk gmbr, mst fizah akan igt kak mar…
-----------------
Malam sblm keberangkatan kami 3 beranak, abah sempat beri penerangan yg jls berkenaan kerja2 umrah yg bakal dilaksanakan di Tanah Suci. Tumpuan diberikan kpd aku..ya la..sb aku x pnh p kls umrah. Terpaksalah abah mengajar anak pompuan dia yg sorg ni…hu3…Abg yat xdak masalah sb dia bleh kt slalu gak la attend kls tu..syabas abg yat!!!  
-------------------
Penerbangan km adalah pd 26 Mei 2011 jam 8 mlm dari Kepala Batas-Kuala Lumpur dan kemudian jam 3 pg dr KL ke Abu Dhabi. Km transit di Abu Dhabi lama gak sblm meneruskan pjlnan ke Syria. Km bertolak dr umah ke airport kepala batas slps asar dlm pkl 5.30 ptg. Yg bestnya ms nk pg airport tu, jiran2 pakat mai umah mengiringi permergian km. Sedih gk ms tu.. rs cam p x blk dh..hu3.. Keluarga maksu pon join venture pg airport sama2..means bertolak dr umah km la..rs meriah skit… =) Km sume berkumpul di airport kepala bts sblm jam 8.  Kat airport jumpa la sume jemaah2…tp aku xkenai sesapa pon melainkan family maksu n family makteh. Family paktam pon dtg jg kat airport.  Tepat jam 8 km dh kena bergerak msk balai berlepas. Selamat tinggal abah, cik “n”, wafi, akmal, paktam, maktam, nor, tini, wijah n faizi. Sedih ja tgk abah.. so sweet bla tgk abah n mak bersalaman..cedih jg abah ek.. he3… ;) Nti dh sampai KL jmpa abg pit, ka ina, syaza n niyaz plak…  =) 


with my bro

family bgpit trn klia







Share this:

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment