image1 image2 image3

HELLO I'M JOHN DOE|WELCOME TO MY PERSONAL BLOG|I LOVE TO DO CREATIVE THINGS|I'M PROFESSIONAL WEB DEVELOPER

IMBASAN BUMI KENYALANG – Scene 1

This is the 1st time aku menjejakkan kaki di tanah bumi kenyalang, negeri yang aku sndiri x sangka aku dpt pijak, dpt sentuh dan dpt rasa keindahan dan keistimewaannya. Tak pernah terlintas di fikiran aku yg aku akan sampai ke sini walawpon aku pernah kata pada mak yg aku nk keja kat sini. Pada aku masa tu, tu hanya kata2 dan..hakikatnya sekarang..aku telah pon sampai ke sini. Klw Tanya aku datang dgn sapa..opkos la aku x dtg sendiri..Aku ke sini bersama 5 org lagi kwn2 satu lab. Kwn seperjuangan!..berjuang menamatkan pengajian dengan jayanya..InsyaAllah..(wow ayat..apapun, doakan kejayaan kami)

Percutian kami ke Sarawak (wahhh...’percutian’ la plak, xpadan dgn status pljr kan..ho3..) nk kata dirancang x juga tp nk kata x dirancang pon x juga. Cane eh nk explain..cercuba tlg explainkan (ha, dh jd bhsa rojak plak). Gini, 1 hari tu abg syaril (turut serta dlm percutian ni) search air asia. A.syaril ni mmg rjn search2 tiket air asia ni. Taw2 ms tu ada tiket tmbng murah ke Sarawak..pergi blk plak tu. So, apa lg. Kami pon booking la. Klw diikutkan ramai yg booking tp yg jd pegi 6 org ni ja (aku, yati, ain, kak fatin, Wilson dan A.syaril). Almaklumlah, booking 3-4 bln awl, apa2 kemungkinan akan terjadi pd tarikh penerbangan kan. Tapi jgn slhkan sapa2. Ni semua qadar dan qadar. Telah ditakdirkan hanya kami 6 org terbang ke Sarawak pada 20 Jun 2011 dan pulang ke Semenanjung pada 25 Jun 2011.

20 JUN 2011

airport Senai, JB
airport Kuching, Sarawak
·         6.30 ptg ~ kak fatin dtg k9 dgn teksi jemput aku, yati n ain untuk pegi sama ke airport Senai
·         7.00 ptg ~ take dinner at airport senai sementara tggu Wilson dan a.syaril.
·         8.30 mlm ~ siap sedia pakai seat belt ataupun dlm bahasa Indonesia disebut ‘sabuk pengaman’. Perjalanan dari JB-Sarawak mengambil masa 45 minit.
·         9.45 mlm ~ selamat mendarat di Airport Kuching. Bergambar sekitar airport dan take dinner again. Ha3.... makan ja keja kan. Dah lapar. Mkn la kan. He3.. Sambil2 tu discuss la kat mna nk bermalam malam tu Discuss punya discuss, km wat kptsn untuk bermalam di hotel berdekatan. Esok pg br perpindah ke hotel berhampiran pusat Bandar agar senang untuk kami membeli-belah dan mendapatkan makanan serta kemudahan teksi.
·         10.30 mlm ~ Bertolak dari airport ke hotel yg dicadangkan oleh pemandu teksi juga merangkap pemandu pelancong kami pada 22hb nanti. Hotel tu terletak berhampiran hospital. So, xyah tanya la bising ka tak kan. Op kos la. Asyik dgr bunyi siren ambulans ja. Tp x pa lah. 1 mlm ja. Hotel ni sgt selesa dari segi kemudahan dalam bilik cuma 1 yg kurang. Arah kiblat! Pemilik hotel x letak arah kiblat. Terpaksalah kami tentukan sendiri.   


Share this:

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment