image1 image2 image3

HELLO I'M JOHN DOE|WELCOME TO MY PERSONAL BLOG|I LOVE TO DO CREATIVE THINGS|I'M PROFESSIONAL WEB DEVELOPER

BattleSHIP


Filem > Battleship
Genre> Aksi, Fiksyen sains
Arahan > Peter Berg
Pelakon > Taylor Kitsch, Alexander Skarsgard, Brooklyn Decker, Liam Neeson, Tadanobu Asano, Rihanna

BATTLESHIP !!! Wowww...amazing... Best..berjaya buat aku terpegun dan terpesona sekaligus mencuri butir2 jernih yang ada di mataku.... wahhh..ayat! Kelasss gituuuu!!! 
Inilah movie ketiga berbahasa Inggeris yang benar2 menambat hati aku. Ketiga2 movie BI yg aku suka ni semuanya berbeza konsep cerita. Tapi BATTLESHIP lah movie BI pertama yang wat aku terharu.  Terharu aku tgk semangat kerjasama navy2 tu. Tolong menolong antara 1 sama lain. Mereka xkan tinggalkan ahli2 dlm kumpulan tu. Yup...memang matlamat mereka menyelamatkan dunia, namun mereka akan tetap selamatkan ahli kmpln selagi terdaya. Walaupun pada mulanya ada sikap mahu bertaruh antara 1 sama lain, namun masih ada sikap kerjasama, saling mempercayai dan kasih sayang dlm antara mereka. Kesepakatan mereka membuahkan kejayaan pd dunia.
Satu menda yg aku nak korang sume jdkan contoh dan apply dlm kehidupan menerusi filem ni adalah sikap tidak memandang rendah pada org lain. Prasan x korang ms Hopper (Alex Hopper) discuss berkenaan penggunaan radar? Ms tu ada cadangan dr sorang lg navy. Wlwpn diakui navy2 dlm tu yg Hoppers cerdik, namun Hoppers tetap memberi peluang kepada navy yg sorang tu utk kemukakan idea dia. Dan akhirnya, dgn idea tersebut dapat membantu mereka mengesan musuh.
    
Cerita ni dapat menceritakan sedikit sbnyk berkenaan tgs navy kpd kta. Pentingnya navy, army n airforce pd sesebuah Negara. For the conclusion, movie ni best. Yg baik diambil sbg pengjrn, yg x baik diambil sbg iktibar.  
Nah...jamu mata... Alex Hopper yg nsem.. ho3

Share this:

CONVERSATION

0 comments:

Post a Comment